Blog

Wirtualna rzeczywistość – poznaj możliwości VR w marketingu

Potencjał technologii VR został szybko dostrzeżony przez specjalistów od marketingu. Coraz częściej marki przenoszą swoich klientów do wirtualnego świata, aby uzyskać ich zaangażowanie i aprobatę. Świat reklamy nie przestaje mówić o VR marketing i sposobach na jego wykorzystanie. Więcej o “Wirtualna rzeczywistość – poznaj możliwości VR w marketingu” »

Jak zbudować silną markę – praktyczne porady

Jesteś marką – tak przynajmniej twierdzą mentorzy i trenerzy biznesu. Nie musisz się z nimi zgadzać, ale faktem jest, że poprzez odpowiedni wizerunek rozwijasz się zawodowo. Osoby z silną marką osobistą zyskują nowych klientów i lepsze oferty pracy. Więcej o “Jak zbudować silną markę – praktyczne porady” »

Jak zacząć promocję firmy na Instagramie?

Żeby korzystać w pełni z możliwości marketingu w mediach społecznościowych, musimy posiadać konto na Instagramie. Korzysta z niego coraz więcej osób, zwłaszcza młodych. Estetyczne zdjęcia wzbudzają zainteresowanie produktem i samą firmą. Jak więc zaistnieć w tym największym fotograficznym serwisie społecznościowym? Więcej o “Jak zacząć promocję firmy na Instagramie?” »

Czy chatboty to dobre rozwiązanie marketingowe?

Działania marketingowe w coraz większym stopniu wpływają na decyzje konsumentów. Wynikiem tego jest znaczna popularyzacja chatbotów. Chatboty to programy, które komunikują się z danym odbiorcą, by doradzić lub udzielić informacji. Więcej o “Czy chatboty to dobre rozwiązanie marketingowe?” »

Trendy w marketingu w 2018 roku

Co może zaskoczyć nas w 2018 roku i jak podążać za tymi zmianami? Więcej o “Trendy w marketingu w 2018 roku” »

Jaka powinna być dobra reklama mobilna?

Rozwój reklamy mobilnej jest bezpośrednio skorelowany z łatwym dostępem do smartfonów i mobilnego internetu. To oczywiste, że za możliwościami, jakie niosą za sobą te rozwiązania, musi podążać odpowiednio skonfigurowana reklama. Więcej o “Jaka powinna być dobra reklama mobilna?” »

Video marketing i jego formy

Krótkie filmy od lat są bardzo ważną częścią  marketingu w sieci. Internetowi odbiorcy domagają się treści przydatnych i jednocześnie atrakcyjnych, do tego poruszających, lecz tak, by nie trwały zbyt długo. Video marketing jest najtrafniejszą odpowiedzią na te żądania. może przyjmować różne formy – krótkich, treściwych filmików lub też długich produkcji wypełnionych wieloma informacjami i rozbudowanym przekazem. Więcej o “Video marketing i jego formy” »

Reklamy w Messengerze – nowe narzędzie marketingowe

Obecnie wielu marketerów nie wyobraża sobie efektywnej reklamy bez działalności w social mediach. Naprzeciw ich oczekiwaniom wychodzi Facebook, który wprowadza nowe formy promocji. Jedną z nich jest reklama na Messengerze. Potencjał zdaje się być ogromny, jako że z tej aplikacji korzysta ponad miliard użytkowników na całym świecie. Portal już wcześniej czynił pewne przygotowania do wprowadzenia takiej reklamy – przykładowo wyłączył możliwość korzystania z Messengera na telefonie za pomocą przeglądarki. Więcej o “Reklamy w Messengerze – nowe narzędzie marketingowe” »

Czym jest dynamic content?

Dostarczanie odbiorcom treści, których w danym momencie potrzebują, staje się kluczowym celem współczesnego marketingu internetowego. Dynamic content (dynamiczna treść) to treść w witrynie, formularzach czy wiadomościach e-mail, która ulegając zmianie, dopasowuje się do indywidualnego odbiorcy. Jest ona obsługiwana przez aplikacje lub skrypty współpracujące z serwerem hostingującym. Gdy użytkownik wchodzi w interakcje z naszą stroną internetową, za ich pomocą dostarcza się mu wygenerowanych, spersonalizowanych informacji, grafik czy wezwań do działania. Więcej o “Czym jest dynamic content?” »

Reklama video na Facebooku

Połączenie atrakcyjnego wizualnie video z najpopularniejszym portalem społecznościowym dało nadzwyczajny efekt – reklamę, której odbiorcy nie mogą się oprzeć. Facebook pomaga sprzedawcom w sposób kompleksowy. Dokonuje analizy potencjalnych odbiorców, pozwala zdecydować o celu kampanii, a dla jej dokładnej wizualizacji umożliwia korzystanie z kreatora kampanii reklamowej. Portal udostępnia również narzędzia do analizy działań reklamowych przy użyciu video. Więcej o “Reklama video na Facebooku” »

Jak budować wizerunek firmy w Internecie?

Wizerunek firmy jest kluczowy, jeśli jej działania w sieci mają przynieść sukces. Internet daje nam mnóstwo możliwości na bliższe poznanie klienta i zbudowanie z nim relacji opartej na zaufaniu – choćby poprzez firmowe profile na portalach społecznościowych. Ważne, by nie ograniczać się jedynie do informacji. Przez Internet możemy prezentować nasze produkty lub usługi, komunikować się z odbiorcami, sprawdzać ich preferencje, dostarczać im użytecznej treści – wszystko to przyczyni się do polepszenia naszego wizerunku. Więcej o “Jak budować wizerunek firmy w Internecie?” »

Czym jest landing page i co powinno się na niej znaleźć?

Pewnie nieraz podczas korzystania z Internetu link reklamowy zaprowadził nas na nietypową stronę, przez którą mogliśmy od razu zapisać się na newsletter, wypełnić formularz lub też kupić dany produkt. Tym właśnie jest landing page – stroną, dzięki której klient zapoznaje się z danym produktem lub usługą. Sprzedawcy poprzez landing page nawiązują również kontakt z potencjalnym klientem, zachęcają do odwiedzenia firmowego bloga lub zapoznania się z ofertą. Więcej o “Czym jest landing page i co powinno się na niej znaleźć?” »

Czym jest film promocyjny i jakie korzyści przynosi?

Z roku na rok opłacalność stosowania wideo marketingu rośnie. Dobrze zrealizowane produkcje filmowe przynoszą nam popularność, ponieważ użytkownicy sieci wprost kochają filmy. Swoją własną, krótką produkcję audiowizualną chce mieć dzisiaj każda firma, jednak nie może by to twór przypadkowy. Musimy wiedzieć, dlaczego tworzymy dane wideo i czemu konkretnie ma ono służyć. Jedną z odmian wideo marketingu są filmiki promocyjne – jak sama nazwa wskazuje, mają one przede wszystkim promować: markę, ideę, wydarzenie lub miejsce. Więcej o “Czym jest film promocyjny i jakie korzyści przynosi?” »

Czym jest video 360?

Wideo to dzisiaj najchętniej wybierana forma przekazu, za pomocą której marki działają na wyobraźnię i emocję odbiorcy w sposób bardzo sugestywny. Treściom audiowizualnym sprzyjają również social media, w szczególności zaś Facebook i Snapchat. Nie dziwi więc zawrotna prędkość, z jaką ewoluują różnorodne techniki nagrywania filmów reklamowych. Więcej o “Czym jest video 360?” »

Animacja 3D – zalety i wykorzystanie

Dzisiejsze technologie pozwalają nadać przekazowi reklamowemu niebywale atrakcyjnej formy. Najlepszym przykładem są animacje 3D, czyli doskonały sposób na stworzenie własnej opowieści. Więcej o “Animacja 3D – zalety i wykorzystanie” »

Jak skutecznie reklamować się na YouTube?

Świat dzisiejszej reklamy internetowej coraz mocniej koncentruje się wokół jednego trendu – wideo. Dla odbiorców jest to źródło rozrywki oraz wiedzy, a dla reklamodawców atrakcyjny sposób na osiągnięcie określonego celu marketingowego. Nie należy jednak tworzyć wideo tylko dlatego, że jest ono coraz popularniejsze – zawsze powinna być to przemyślana inwestycja. Jedną z zasad video marketingu jest kierowanie filmików tam, gdzie są nasi odbiorcy. Choć nie stanowi to reguły, w wielu przypadkach takim miejscem jest właśnie Youtube. Jak przeprowadzać efektywne kampanie reklamowe za pośrednictwem tej platformy? Więcej o “Jak skutecznie reklamować się na YouTube?” »

Czy reklama porównawcza jest zgodna z prawem?

Reklama porównawcza jest prawnie dozwolona, jednak musi spełnić szereg warunków, by sąd nie uznał jej za nieuczciwą.

Zacznijmy od tego, że reklama porównawcza wcale nie musi zawierać porównania, przynajmniej tego dosłownego. Wystarczy, że jej elementy w mniejszym lub większym stopniu wskazują na inną markę, jej produkty lub usługi. Takimi naprowadzającymi elementami może być odwołanie się do hasła reklamowego, a nawet charakterystycznego koloru konkurencji. Według prawa reklama porównawcza niesie dla konsumenta ważne informacje na temat danego produktu. Więcej o “Czy reklama porównawcza jest zgodna z prawem?” »

Dlaczego warto wykorzystywać content marketing?

Internet jest przepełniony reklamami, które swoją nachalnością odrzucają odbiorców. Być może dlatego coraz więcej osób blokuje wyświetlanie reklam w przeglądarce. Reklamodawcy muszą zrozumieć, że dzisiejszy świat marketingu zdecydowanie bardziej stawia na jakość, która jest jedną z cech sztandarowych content marketingu. Najwyższy czas zacząć działać w tym kierunku. Więcej o “Dlaczego warto wykorzystywać content marketing?” »

Na czym polega marketing strategiczny?

Marketing strategiczny wytycza firmie drogę do sukcesu. Jest jak proces mający na celu ustalenie najbardziej optymalnej strategii marketingowej, która jest najważniejszym elementem zarządzania strategicznego. Więcej o “Na czym polega marketing strategiczny?” »

Na czym polega branding?

Popularność marki już od dawna przestała zależeć od jej rzeczywistej wartości. Najwięksi gracze na rynku – koncerny żywieniowe, firmy odzieżowe, sieci fast-foodów, producenci oprogramowania i sprzętu komputerowego – zgodnie postawili na branding. Więcej o “Na czym polega branding?” »