Animacja 3D – zalety i wykorzystanie

Dzisiejsze technologie pozwalają nadać przekazowi reklamowemu niebywale atrakcyjnej formy. Najlepszym przykładem są animacje 3D, czyli doskonały sposób na stworzenie własnej opowieści.

Jakie są zalety animacji 3D?

Największą korzyścią jest realne zaangażowanie widza. Każdy film animowany to pewna historia. Jeśli mamy na nią dobry pomysł, a realizacja będzie jeszcze lepsza, to nasz film przyciągnie odbiorców niczym magnes. Dzięki animacji stwarzamy dowolny świat, jaki może być zupełnie inny od realnego – zyskujemy wtedy nasz własny atrybut, łatwiej wyróżniamy się na tle konkurencji. Niewielkie animacje to szczególny rodzaj wideo, do którego realizacji nie potrzeba nam ekipy filmowej czy miejsca na nagranie. Wystarczy nasza wyobraźnia, plan i ktoś, kto specjalizuje się w tworzeniu animacji.

Jak wykorzystać animację?

W animacji możemy przedstawić wciągającą historię, dzięki której zawładniemy uwagą dzieci i dorosłych. Inny pomysł na produkcję animowaną to stworzenie bohatera, który wzbudzi sympatię odbiorców. Nasza postać może nawet stać się symbolem danej akcji promocyjnej – jak na przykład duet Serce i Rozum, jaki został wykreowany przez znaną markę telekomunikacyjną.

Animacja to również dobry środek do przekazywania informacji. Instrukcja działania danego urządzenia lub procesu może zająć dwie strony tekstu albo kilka sekund animowanego filmiku – z którym z nich Twoi odbiorcy zapoznają się chętniej?

Wreszcie, filmiki animowane tworzą odrębną przestrzeń, w której nie obowiązują nas prawa fizyki. Pokażmy naszym odbiorcom skrawek zupełnie fantastycznego świata, a na pewno zyskamy ich zainteresowanie.

Animacja jest również dobrym dodatkiem do rzeczywistego filmiku, gdzie występują aktorzy. W takim zastosowaniu posłuży ona do tego, by objaśniać dane zagadnienie i sprawi, że filmik stanie się bardziej dynamiczny. Zwiększenie atrakcyjności, przystępności bądź zaciekawienie innych – takie zdają się być najważniejsze cele, dla jakich stosuje się animacje 3D.