Czym jest dynamic content?

Dostarczanie odbiorcom treści, których w danym momencie potrzebują, staje się kluczowym celem współczesnego marketingu internetowego. Dynamic content (dynamiczna treść) to treść w witrynie, formularzach czy wiadomościach e-mail, która ulegając zmianie, dopasowuje się do indywidualnego odbiorcy. Jest ona obsługiwana przez aplikacje lub skrypty współpracujące z serwerem hostingującym. Gdy użytkownik wchodzi w interakcje z naszą stroną internetową, za ich pomocą dostarcza się mu wygenerowanych, spersonalizowanych informacji, grafik czy wezwań do działania.

Dynamic content umożliwia docieranie do użytkowników z ciekawszym i bardziej trafnym komunikatem. Na podstawie danych o zachowaniach użytkownika na stronie oraz poszukiwanych przez niego informacji system dokonuje jego charakteryzacji i dobiera treści, które jej odpowiadają. Przykładowo, serwisy społecznościowe Facebook i Twitter zapewniają treści oparte na satysfakcji użytkownika, natomiast witryny takie jak YouTube czy Amazon, dostosowują zawartość dynamiczną do preferencji użytkowników w oparciu o dane historyczne. Na podstawie informacji uzyskanych z wcześniejszych doświadczeń odbiorcy, sugerują mu treści, które mogą go zainteresować.

Dynamic content w e-mail marketingu



Podejmując działania z zakresu komunikacji e-mail marketingowej należy pamiętać, że użytkownicy są wobec nich coraz bardziej wymagający. Wysłanie tej samej treści do wszystkich adresatów znajdujących się w naszej bazie prawdopodobnie nie przyniesie oczekiwanych rezultatów. Jeżeli zależy Ci na zbudowaniu i utrzymaniu właściwej relacji z subskrybentami, dostarczaj im wiadomości dopasowanych charakterem i treścią do ich indywidualnych oczekiwań.

Jak wykorzystać dynamic content w e-marketingu?



Jeżeli dysponujesz właściwie posegmentowaną listą mailingową, możesz skorzystać z pola treści dynamicznych podczas przygotowań szablonu wiadomości. Wysyłając wiadomości e-mail do klientów znajdujących się w Twojej bazie adresowej, każdy z nich otrzyma treść odpowiednio dopasowaną do jego danych demograficznych, preferencji i zainteresowań.

Personalizacja i dynamiczna treść używana w wiadomościach e-mail, na stronie WWW i innych kanałach komunikacji sprawi, że potencjalny klient w każdym punkcie styku z firmą trafi na wartościowy dla niego komunikat. Należy jednak pamiętać, że to, jak zadziałają mechanizmy, jest zależne od tego, jak dobra jakościowo oraz aktualna będzie posiadana przez nas baza danych.