Czym jest landing page i co powinno się na niej znaleźć?

Pewnie nieraz podczas korzystania z Internetu link reklamowy zaprowadził nas na nietypową stronę, przez którą mogliśmy od razu zapisać się na newsletter, wypełnić formularz lub też kupić dany produkt. Tym właśnie jest landing page – stroną, dzięki której klient zapoznaje się z danym produktem lub usługą. Sprzedawcy poprzez landing page nawiązują również kontakt z potencjalnym klientem, zachęcają do odwiedzenia firmowego bloga lub zapoznania się z ofertą.

Charakterystyka landing page

Strona docelowa, strona lądowania, mikrostrona – istnieje wiele określeń na landing page. Jedną ze złotych zasad jej tworzenia jest skupienie się na konkretnym celu. Dzięki temu klient będzie zachęcony do wykonania dokładnie tej akcji, na której najbardziej nam zależy. Drugim decydującym czynnikiem jest dobre zaplanowanie struktury landing page. Muszą znaleźć się na niej elementy, które wykonują pięć podstawowych czynności – informują o produkcie, prezentują go, podkreślają jego zalety, potwierdzają wiarygodność firmy i wreszcie zachęcają klienta do działania.

Części składowe landing page

By rozpocząć tworzenie landing page, należy wykreować unikalną propozycję (unique selling propostition). Składa się ona z nagłówka wiodącego, który informuje o produkcie i w prosty sposób mówi, czemu warto z niego skorzystać. Kolejna linijka to podtytuł, który przedstawia więcej szczegółów odnośnie oferty, a następnie krótki akapit mówiący o szczególnych zaletach produktu i korzyściach płynących z jego posiadania. Zwieńczeniem jest nagłówek znajdujący się na końcu, z zachętą do wykonania czynności CTA. Jeśli chodzi o treść, to musi być ona napisana w języku korzyści – konkretnych przykładów, dla których klientowi opłaca się wykonać dane działania. Uatrakcyjnieniem landing page jest obraz lub wideo pobudzające wyobraźnię klienta. Dla wzmocnienia naszej wiarygodności przedstawmy na stronie pochlebne opinie zebrane od klientów lub ekspertów.

Ostatni element, najbardziej kluczowy, na który naprowadzają wszystkie elementy strony, to CTA. Wezwanie do działania musi być widoczne, zachęcające oraz ma informować klienta o tym, jakiej akcji właśnie dokonuje – może to być zapisanie się na kurs, newsletter, odwiedzenie bloga, kupno produktu i wiele innych akcji.