Dlaczego warto wykorzystywać content marketing?

Internet jest przepełniony reklamami, które swoją nachalnością odrzucają odbiorców. Być może dlatego coraz więcej osób blokuje wyświetlanie reklam w przeglądarce. Reklamodawcy muszą zrozumieć, że dzisiejszy świat marketingu zdecydowanie bardziej stawia na jakość, która jest jedną z cech sztandarowych content marketingu. Najwyższy czas zacząć działać w tym kierunku.

Content marketing z punktu widzenia odbiorcy

Krótkie komunikaty są najlepsze, a Internauci czytają długie artykuły tylko pobieżnie – takie wnioski mogą wysunąć tylko ci, którym marketing w Internecie jest obcy. Wartościowe teksty, nawet jeśli są obszerne, przyciągają czytelnika, sprawiają, że zostaje on na dłużej, a potem tworzą w jego umyśle pozytywny wizerunek marki jako eksperta w danej dziedzinie. Tę tezę potwierdzają obserwacje marketingu w sieci – strony firmowe z dobrym contentem są odwiedzane nawet kilkukrotnie częściej, niż konkurencyjne adresy, które tych treści nie posiadają.

Taniej znaczy lepiej?

Content marketing w porównaniu z innymi tradycyjnymi rodzajami marketingu jest o wiele bardziej skuteczny i lubiany przez odbiorców – właśnie dlatego, że jego obecność w sieci nie jest nachalna, lecz przydatna. Dobra jakość treści na stronie, do tego ciekawe artykuły na blogu to sekretna broń marketingowców, którzy osiągają ponad pięciokrotnie lepszą konwersję niż ich – wzbraniający się przed dobrym contentem – koledzy po fachu.

Rola mediów społecznościowych i trendy światowe

Media społecznościowe, które dziś niepodzielnie królują w sieci, są wręcz idealnie stworzone do tego, by za ich pomocą przekazywać odbiorcom wartościowe treści. Facebook, Twitter, Google+, Pinterest, Youtube czy Vimeo – możemy dotrzeć z naszymi filmami reklamowymi, infografikami czy tekstami do odbiorców na wiele sposobów. Światowe organizacje, mniej lub bardziej znane marki, małe, średnie i duże przedsiębiorstwa – wszystkie z nich powinny dzielić się swoją fachową wiedzą i przekazywać ją pod postacią lubianego przez Internautów content marketingu.