Jak skutecznie reklamować się na YouTube?

Świat dzisiejszej reklamy internetowej coraz mocniej koncentruje się wokół jednego trendu – wideo. Dla odbiorców jest to źródło rozrywki oraz wiedzy, a dla reklamodawców atrakcyjny sposób na osiągnięcie określonego celu marketingowego. Nie należy jednak tworzyć wideo tylko dlatego, że jest ono coraz popularniejsze – zawsze powinna być to przemyślana inwestycja. Jedną z zasad video marketingu jest kierowanie filmików tam, gdzie są nasi odbiorcy. Choć nie stanowi to reguły, w wielu przypadkach takim miejscem jest właśnie Youtube. Jak przeprowadzać efektywne kampanie reklamowe za pośrednictwem tej platformy?

Najważniejsze punkty promocji na Youtube

Kampanię na Youtube zaczynamy od określenia celu. Wideo może być nośnikiem, który zwiększy naszą popularności, rozwiąże częsty problem klientów lub zaangażuje odbiorców do dyskusji. W zasadzie cały charakter wideo – jego forma graficzna, przekaz, sposób dystrybucji – zależy od tego, do kogo je kierujemy. Każda firma sama najlepiej zna swoich klientów, dlatego powinna zaangażować się w tworzenie treści, jakie zostaną do nich skierowane.

Pamiętajmy też, aby tytuł filmików oraz treść ich opisu dostosować do wymagań SEO. Musimy zadbać również o reklamę, co Youtube w przystępny sposób nam umożliwia. W dodatku możemy urozmaicić nasze działania video marketingowe danymi z innych źródeł, jak choćby z Google AdWords – w tym wypadku wideo może stanowić nasz przekaz w ramach przeprowadzanej kampanii remarketingowej.

Treści audiowizualne warto również reklamować na innych kanałach, takich jak profil na Facebooku lub Instagramie czy też za pomocą e-mailingu. Pamiętajmy o tym, że kampanię na Youtubie można optymalizować – warto stworzyć na przykład kilka wersji montażowych filmików, by przetestować je poprzez TrueView In-Stream. W ten sposób wybierzemy ten, który cieszy się największym zainteresowaniem odbiorców i to właśnie na nim skupimy swe działania promocyjne. Zawsze wybierajmy też odpowiednie miniaturki dla podniesienia atrakcyjności wideo.