Jak zacząć promocję firmy na Instagramie?

Żeby korzystać w pełni z możliwości marketingu w mediach społecznościowych, musimy posiadać konto na Instagramie. Korzysta z niego coraz więcej osób, zwłaszcza młodych. Estetyczne zdjęcia wzbudzają zainteresowanie produktem i samą firmą. Jak więc zaistnieć w tym największym fotograficznym serwisie społecznościowym?

Tworzenie reklam z poziomu Facebooka

 
Marketing na Instagramie przeprowadza się poprzez fanpage na Facebooku. Możemy podpiąć konto na Instagramie do tego facebookowego – odpowiednie ustawienia znajdziemy w Menadżerze Firmy, który pozwala zarządzać profilem na portalu z niebieskim kciukiem. Dzięki Menadżerowi Reklamy będziemy mogli obserwować kampanie i odpowiadać na komentarze odbiorców. Zakładając konto na Instagramie pamiętajmy, by nazwa profilu była krótka i bezpośrednio związana z naszą działalnością.

Co chcesz osiągnąć poprzez reklamę na Instagramie?

 
Reklamy na Instagramie tworzy się podobnie do tych facebookowych. Należy więc najpierw udać się do kreatora reklam. Pierwszym, o co pyta nas system, jest cel kampanii. Dla tych prowadzonych na Instagramie dostępne są opcje takie jak rozpoznawalność marki, zasięg, ruch (na stronie lub dla aplikacji), instalacje aplikacji, zaangażowanie, wyświetlenia filmu, a także konwersja. Następnie wprowadzamy nazwę kampanii i skupiamy się na odbiorcach. Możemy dobrać ich pod względem lokalizacji, wieku, płci, zainteresowań i zachowań, a także kilku innych czynników – wszystko zależy od tego, jakie kryteria uznamy za najbardziej istotne. Ostatnie kroki to ustalenie budżetu na reklamę. Najbardziej opłacalnym jest rozliczanie za kliknięcia, dlatego polecamy wybór tej opcji, jeśli tylko jest ona dostępna.

Jaki content sprawdza się najlepiej?

 
Instagram to platforma stworzona do umieszczania zdjęć – dbajmy o ich wysoką jakość i rozdzielczość. Rosnącą popularnością cieszą się również krótkie filmiki. Każdorazowo należy dopasować udostępniane zdjęcia i filmiki do wymagań związanych z ich formatem. Chcąc uzupełnić je tekstem, należy pamiętać, że dla użytkowników widoczne będzie jedynie to, co umieścimy w polu „tekst”. Na końcu wystarczy podejrzeć reklamę i – gdy efekt pracy spełnia nasze oczekiwania – zatwierdzić całość.