Jaka powinna być dobra reklama mobilna?

Rozwój reklamy mobilnej jest bezpośrednio skorelowany z łatwym dostępem do smartfonów i mobilnego internetu. To oczywiste, że za możliwościami, jakie niosą za sobą te rozwiązania, musi podążać odpowiednio skonfigurowana reklama.

Czym jest reklama mobilna?



Reklama mobilna to odmiana reklamy internetowej, która bierze pod uwagę specyfikę urządzeń takich jak smartfony i tablety. W ich przypadku należy zadbać o to, by strona internetowa, aplikacja, a wreszcie i sama reklama były dostosowane do wyświetlania na mniejszych ekranach. Format reklamy należy również dostosować do tego, czy umieścimy ją w przeglądarce, czy aplikacji.

Reklama mobilna – jak ją szybko wykonać?



Reklama mobilna powinna posiadać przekonujący komunikat, działający odnośnik oraz dopasowaną stronę docelową, gdzie trafią użytkownicy po kliknięciu w reklamę. Jeśli pod danym adresem www posiadamy różne rodzaje reklam, to przeglądarka powinna rozpoznać, którą z nich ma wyświetlić użytkownikowi – mobilną dla osoby korzystającej ze smartfona lub standardową dla Internauty siedzącego przed komputerem.

Reklama mobilna dla tych, którzy kupują w realnym świecie



Reklama mobilna polepsza sprzedaż w świecie realnym. Opinia o danym produkcie, jaka pojawi się w przeglądarce na telefonie, może skutecznie przekonać lub zniechęcić klienta do zakupu. Dobrze dopracowana, dopasowana do urządzeń mobilnych strona internetowa sprzyja temu, żeby odbiorca zdecydował się skorzystać z naszej oferty w świecie realnym. Odbiorcy reklamy na telefonach cenią sobie również przydatne aplikacje oraz możliwość wykonania bezpośredniego połączenia telefonicznego – co jest dostępne w AdWords za pomocą opcji „Tylko połączenie”.


Najczęściej stosuje się reklamy tekstowe, które na mniejszych ekranach są najbardziej czytelne – ale do wyboru mamy również reklamy graficzne, wideo lub reklamy samych aplikacji.