Blog

Czym jest viral marketing?

Viral marketing lub marketing wirusowy to rodzaj kampanii marketingowej, której głównym narzędziem są virale. Na początku były one dziełami niekomercyjnymi, jednak w momencie, gdy zainteresowała się nimi branża marketingowa, zaczęły służyć do promowania marek. Najbardziej powszechna forma virali to filmiki, ale mogą być to również grafiki, legendy miejskie czy nawet slogany. Więcej o “Czym jest viral marketing?” »

Czym się różni PR od marketingu?

Powszechnie panuje przekonanie, że PR oraz marketing są prawie tym samym. To prawda tylko częściowa, bo choć i działania marketingowe, i te z zakresu kontaktów z otoczeniem mają na celu polepszenie wyników firmy, to jednak występują między nimi dość znaczne różnice. Jedno jest jednak pewne – w dzisiejszych czasach sukces firmy jest uzależniony od sprawnie prowadzonego marketingu, jak i PR-u. Więcej o “Czym się różni PR od marketingu?” »

Na czym polega skuteczny mailing?

Poprzez marketing e-mailowy w prosty sposób komunikujemy się z klientem. Mailing to jednak proces złożony. Przeprowadza się go w zależności od tego, jaką wiadomość zwrotną, w postaci określonej reakcji odbiorcy, chcemy otrzymać. Zacznijmy więc od wytyczenia celu, a potem zobaczmy, jakie e-maile posyłać klientom. Więcej o “Na czym polega skuteczny mailing?” »

Spójny wizerunek firmy a skuteczny marketing

Spójny wizerunek to cel, do którego powinna dążyć każda firma. Jego znaczenie dla marketingu jest niezwykle istotne. Ciągłość w marketingu zapewnia stała kolorystyka i grafika reklam. Takie elementy sprawiają, że po pewnym czasie odbiorca rozpoznaje reklamę naszej firmy, nawet jeśli nie widzi jej całej lub nie jest na niej skupiony. Więcej o “Spójny wizerunek firmy a skuteczny marketing” »

Najważniejsze zalety trade marketingu

Działania w ramach trade marketingu polepszają wyniki firmy poprzez zmiany związane z punktem sprzedażowym. Pod uwagę należy brać trzy główne elementy – dostawę produktów, ich rozmieszczenie w sklepie oraz rekomendacje dawane przez sprzedawców. Więcej o “Najważniejsze zalety trade marketingu” »

Co to jest Web PR?

Internet staje się głównym źródłem informacji dla coraz większej liczby odbiorców. Za taką zmianą musi nadążać dział PR, odpowiedzialny za kontakty z otoczeniem. Przedsiębiorstwa, które chcą rzeczywiście dotrzeć do swoich konsumentów, zaznaczają swoją obecność w serwisach internetowych, mediach społecznościowych i na forach. Więcej o “Co to jest Web PR?” »

PR wewnętrzny a zewnętrzny

PR w firmie powinien być prowadzony nie tylko na zewnątrz, ale i od wewnątrz. Dzięki temu pierwszemu uzyskamy harmonię w kontaktach z innymi. Natomiast PR wewnętrzny to dobre relacje pomiędzy pracownikami i współpartnerami firmy. Więcej o “PR wewnętrzny a zewnętrzny” »

Grywalizacja w marketingu – dlaczego warto z niej korzystać?

Grywalizacja to w marketingu pojęcie nowe. Łączy elementy gry i rywalizacji. Współzawodnictwo i osiąganie sukcesów daje wszystkim konsumentom wiele satysfakcji, podobnie jak dążenie do celu poprzez zbieranie różnych rzeczy lub zaliczanie kolejnych poziomów. Więcej o “Grywalizacja w marketingu – dlaczego warto z niej korzystać?” »

Na czym polega marketing partyzancki?

Marketing partyzancki (inaczej również guerilla marketing) to forma niestandardowej promocji w sposób zupełnie inny od tradycyjnej reklamy. Chodzi o taką formę przekazu, która śmieszy, szokuje, czasami nawet straszy. Więcej o “Na czym polega marketing partyzancki?” »

Nośniki identyfikacji wizualnej – rodzaje

Identyfikacja wizualna to stosowanie zbioru symboli, określonych kolorów czy figur, które powodują, że odbiorca z łatwością identyfikuje markę na rynku. Spójna identyfikacja utrwala się w pamięci i wpływa na wybory konsumenta. Więcej o “Nośniki identyfikacji wizualnej – rodzaje” »

Czym jest marketing sensoryczny?

Im więcej zmysłów zaangażujemy w percepcję danego przedmiotu lub sytuacji, tym bardziej utkwi nam ona w pamięci. Jednocześnie jesteśmy bardziej skłonni do zakupu produktów, z którymi mamy miłe wspomnienia. Więcej o “Czym jest marketing sensoryczny?” »

Efekt ROPO a działania marketingowe

Efekt ROPO (ang. Research Online, Purchase Offline) to sprawdzanie opinii na temat danego produktu lub usługi w sieci, a potem kupowanie w sklepie stacjonarnym. Dotyczy etapu, na którym konsument jest zdecydowany, by kupić dany towar, natomiast nie wie jeszcze, jaką markę wybrać. Więcej o “Efekt ROPO a działania marketingowe” »

Jak dobierać słowa kluczowe?

Słowa kluczowe to najbardziej znaczący element dla wyników wyszukiwania w sieci – trudno sobie dziś wyobrazić marketing w sieci z pominięciem roli słów kluczowych. Każda strona posiada słowa kluczowe wpisane w znaczniki metadanych. Więcej o “Jak dobierać słowa kluczowe?” »

Prosument i jego rola w marketingu

Prosumpcja to połączenie dwóch zjawisk, jakimi są produkcja i konsumpcja. Może odbywać się z przeciwnych sobie perspektyw – gdy producent staje się konsumentem lub gdy konsument staje się producentem. Więcej o “Prosument i jego rola w marketingu” »

Remarketing – najważniejsze informacje

Remarketing to rodzaj procesu zwrotnego. Gdy Internauta ogląda jakiś towar w sieci, ale nie decyduje się na jego kupno, to przeglądarka i tak zarejestruje tę czynność. Więcej o “Remarketing – najważniejsze informacje” »

Persona w marketingu – kim jest?

Reklama w XXI wieku to reklama dedykowana konkretnym grupom odbiorców. Jeszcze kilkadziesiąt lat temu ważniejszy był ten, kto reklamował się na większą skalę, czyli przez prasę, radio czy telewizję. Internet pozwala natomiast szybciej i lepiej poznać konsumentów – od ich danych osobowych po zainteresowania i gusta. Więcej o “Persona w marketingu – kim jest?” »

SEO copywriting – czym jest?

Analizując pojęcie SEO copywritingu trzeba wziąć pod uwagę obydwa człony tego wyrażenia. SEO (ang. Search Engine Optimization) oznacza wszelkie działania mające polepszyć pozycję danej strony w rankingu wyszukiwania. Więcej o “SEO copywriting – czym jest?” »

Czym są materiały POS?

Tajemniczo brzmiące materiały POS, to wszelkiego rodzaju materiały i gadżety, które w marketingu służą jako forma wspierania aktywnej sprzedaży produktów w sklepie. Nazwa jest skrótem pochodzącym od angielskiego określenia ‘point of sales’. Więcej o “Czym są materiały POS?” »

Jak budować reputację marki?

Porównując oferty sprzedażowe marek działających w podobnych branżach, rzadko możemy doszukać się znacznych różnic. Towar w sklepach zaczął być zatrważająco do siebie podobny. Więcej o “Jak budować reputację marki?” »

Storytelling w reklamie – jak pisać, żeby sprzedać?

Niezależnie od liczby możliwości, jakie oferują nam dzisiejsze technologie, to słowo pisane jest zawsze początkiem do tego, by obudzić emocje w klientach. Jest to doskonale widoczne w świecie reklamy, gdzie w tym kontekście korzysta się z marketingu narracyjnego, nazywanego również storytellingiem. Więcej o “Storytelling w reklamie – jak pisać, żeby sprzedać?” »