Trendy w marketingu w 2018 roku

Co może zaskoczyć nas w 2018 roku i jak podążać za tymi zmianami?

Nastaw się na dialog



Jeszcze do niedawna marketing twardo opierał się na komunikacji jednokierunkowej. Prasa, telewizja, radio – firmy kierowały do odbiorców swój przekaz, a ci nie mogli im odpowiedź za pomocą tego samego kanału. Teraz konsumenci chcą wyrażać swoje zdanie i oczekują od firm dialogu. Dlatego takie formy komunikacji, jak social media, e-maile, SMS-y i telefony będą się rozwijać i będą stale doceniane. Marki, które zaproszą swoich odbiorców do rozmowy, zyskają pozytywny wizerunek, który pomoże im uzyskać tytuł lidera w branży. Niezależnie od tego, czy korzystasz z masowej komunikacji za pomocą portali społecznościowych, czy może wolisz spersonalizowane SMS-y lub telefony – zadbaj o to, by odbiorca chciał i mógł Ci odpowiedzieć.

Pozostań autentyczny



W mediach społecznościowych wszechobecna jest post-prawda, zaś Internauci powoli zaczynają mieć dość przekazów, które nie są prawdziwe. Tylko autentyczność daje szansę na to, by zyskać ich zaufanie. Bycie prawdziwym należy zacząć od działań wewnątrz firmy, czyli porozumienia wśród pracowników. Zapoznaj się z opiniami na temat Twojej firmy w sieci i trzeźwo oceń, czy krytycy mogą mieć rację. Warto również komunikować się ze swoimi odbiorcami nie kreując się na specjalistę od wszystkiego, ale i bez popadania w nadmierną skromność.

Zaciekaw odbiorców sobą



Cieszymy się, gdy klienci o nas wiedzą, jeszcze bardziej – gdy u nas kupują. Mimo to musimy dostarczyć im czegoś więcej. Co powiesz na to, by wzbudzać w innych emocje i dawać im tematy do rozmów? Podstaw na wysoką jakość treści – niezależnie od tego, czy chodzi o artykuł, grafikę czy wideo. Korzystanie z nich powinno być przyjemne i interesujące.