Sponsoring

Sponsoring

.

Sponsoring jest jednym z narzędzi public relations i szybko rozwijającą się formą promocji, którego celem jest wzmacnianie pozytywnych skojarzeń z daną marką.

Jak działa?
Firma lub organizacja, która decyduje się być sponsorem danej jednostki, przekazuje pieniądze lub sprzęt podmiotowi sponsorowanemu, który z kolei zobowiązany jest informować iż otrzymuje wsparcie od sponsora. Komunikowanie takiej treści odbywa się m.in.: poprzez publiczne wypowiedzi lub zamieszczanie treści i fotografii z taką adnotacją. Często spotykaną formą informowania o sponsoringu jest także noszenie/użytkowanie ubrań i sprzętu z logotypem sponsora.

Jakie są korzyści?
Sponsorowanie osoby lub instytucji medialnej, tj. znanej w danym środowisku, lub którą interesują się media, w prosty sposób zwiększa zasięg komunikowania o istnieniu marki. Na takiej umowie korzystają dwie strony, przy czym koszty sponsora często nie obejmują bardzo dużych kwot (choć zależy to oczywiście, od „renomy” jednostki sponsorowanej).

Wyprodukowanie i wyemitowanie reklamy telewizyjnej, zazwyczaj wiąże się z ogromnymi kosztami, przez co nie jest dostępnym kanałem marketingowym dla wszystkich firm.
W sytuacji, gdy firma nie dysponuje dużym budżetem reklamowym, sponsoring otwiera drogę do zaistnienia w mediach tradycyjnych oraz społecznościowych, i połączony z innymi narzędziami marketingowymi, np. z video-marketingiem, zwiększa zasięg rozpoznawalności marki na rynku, a co za tym idzie – wzrost zysków danej firmy/organizacji.

Jeżeli zastanawiali się Państwo nad taką formą reklamy, zachęcamy do kontaktu z naszą Agencją! Wspólnie zastanowimy się nad wyborem jednostki oraz sposobem sponsorowania.

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI